2017. január 18., szerda

TZTriport FEHÉRVÁRI KATALINNAL

Itt kérem, a ma irodalmárjai vallanak! 

A TZT Művészeti Magazinban közölt riportokat szeretném itt is bemutatni. Makai Beatrix, a társaság csalogány-költőjének érdeklődésére nyílnak meg a mai irodalom egyik legkedvesebb csapatának költői, írói, művészei. 





TZT riport Fehérvári Katalin festőművésszel
Kedves Kata!
Kérlek, mutatkozz be pár mondatban azoknak, akik még nem
ismernek Téged!
Egy duna-parti kis faluban, Kulcs községben nevelkedtem egész tizenhárom éves koromig, nagyszüleimnél. A család, édesapám testvérei, mind több hangszeren játszottak, ezért esténként nálunk mindig énekszó hallatszott ki az öreg házikóból. Művész vénám innen ered. Magam is népdal énekes szerettem volna lenni, de az anyagi lehetőségek nem engedték. Itt szívtam magamba a táj és minden szép csodálatát, tiszteletét. Később Budapestre kerültem, ahol a középiskola befejezése után dolgoztam, férjhez mentem, s lett két csodaszép fiam. Ez alatt az idő alatt is mindig énekeltem (csecsemőgondozó voltam) és az egész családot elláttam kötött holmival és hímzett dolgokkal. Mindez tartott addig, míg 2000-ben megbetegedtem és rengeteg szabadidőm lett. Művelődésszervező szakra jártam Győrbe. Közben, mivel nem tudtam aludni, hajnalonta rajzoltam és olvastam. Később egy festőművész ismerősöm meglátta rajzaimat, nagyon bíztatott, hogy komolyabb tanulmányokat folytassak. Ennek ma sincs vége…”
Milyen képzőművészeti tanulmányokat folytattál?
„2004-től 2006-ig az Aranytízben, Dési Huber körében rajz tanulmányokat folytattam Túri Éva festőművész vezetésével. Gyálon tagja vagyok a Képző Művészeti Körnek, ahol minden csütörtök este - Karizs János szobrászművész segítségével - a mai napig rajzolni, festeni tanulok. Több alkotótáborban is voltam velük, ahol a „plein air” festészetet gyakoroltuk. Tagja vagyok az Alföldi Szabad Szalonnak, akik minden évben tartanak a tagjaiknak kiállítást Örkényben.”
Mikor kezdted el komolyan művelni a festészetet?
„2004-ben, amikor elhatároztam, hogy képzem magam, hogy egyre többet tudjak, mert egyre jobban izgatott minden technika.”
Kik voltak hatással művészetedre?
„Minden impresszionista festő. A „modern” nem az én világom.”
Mikor és hol jelentél meg először képeiddel?
"Először 2010-ben jutottam el odáig, hogy képeimet megmutassam a közönségnek Óbudán, felkérésre, egy csoportos kiállításon. Addig csak a magam örömére festettem."
Mi a véleményed a mai kortárs festészetről?
„Őszintén..., akik a szépet, a világ csodáit festik, azok a képzett művészek szerint giccsesek…,nekem pedig az a fontos, hogy legyen benne érzelem, és ha ránézek, melegség öntse el a szívemet. A mostani irányzatokat nem minősíteném, de nekem ingyen sem kellenének…”
Mi a kedvenc témád?
„Tájképet festek 99 százalékban, hogy megmutassam, milyen szép, gyönyörködtető a világunk….”
Tervezel-e kiállításokat?
„Jelenleg egy betegség akadályoz, ezért nem. Remélem lesz még! Eddig már 22 kiállításom volt.”
Köszönjük a bemutatkozásodat! Várjuk szeretettel az új képeidet!
A fenti képen Fehérvári Katalin fotója és három gyönyörű festménye látható.
2016. december 28.
/TZT Művészeti Magazin/

Nincsenek megjegyzések: